Prag

Jag åkte med familjen till Prag över helgen.
Det blev en fin helg. Det fanns massor att
titta på och billig öl att dricka.
Och tur hade vi med vädret då det innan vi
åkte sa att det skulle regna hela helgen.
Men solen sken för det mesta.


På Arlanda hann vi träffa min morbror samt min lilla kusin som
har vuxit en del sen sist jag såg honom.


Inne i gamla stan så kunde man få sig en rundtur med hjälp av
hästkraft. Vi tog dock ingen tur.


Detta konstverk är gjort av nycklar.


Denna bro (karlsbron) ingår bland de populäraste sevärdheterna.
Och självklart ska man gå över den också, vilket vi gjorde.

Stan bestod av en massa statyer och gamla, gamla byggnader.
Prag får Skellefteå att se vääääldigt tråkig ut.


Nån slags byggnad.


På gamla stan i Prag kan man gå upp i ett berömt torn och
titta över staden. Fantastisk utsikt och priset att gå upp är ca 40
svenska kronor vilket jag tycker det är värt.


Nöjd.



Ser ni dom små tornen uppe på dom två stora tornen?
Då solen hade gått ner så såg dom väldigt skrämmande ut.


Pappa var nöjd, för finns det askoppar på borden inomhus så
är det bara att ta sig friheten att röka.

Detta var en rolig liten staty att se. Men kan va lätt att missa
om man inte går och tittar upp på himlen hela tiden.


Detta är när vi vandrar över Karlsbron. Där finns det en massa
försäljare som säljer konst eller handarbete av nåt slag.
Mamma köpte ett par fina örhängen.


Kärlek. Vi vandrade omkring vid slottet vilket man måste göra
när man besöker Prag. Jag fick dock inte så bra bilder där
men denna tog jag på väg därifrån.


Män i lustiga kläder.



Denna helgen var tillägnad till brorsan som
för ett år sedan lämnade oss och sitter nu
uppi himlen och tittar ner på oss.
Jag saknar honom oerhört <3




Jonas Glas
6 okt 1979 -22 maj 2009

Älskar dig brorsan!







Säg hej till Jenny
Postat av: Cilla

Gud så vacker stad! Förstår att du saknar din brorsa, han verkade ha vart en riktigt go kille!



Är du hemma ett tag nu eller? För jag tänkte vi kunde ha loppis i juni eller så, vore king om du kunde vara med :) kram kram!

2010-05-28 @ 16:53:16
URL: http://cillasblogg.blogg.se/
Postat av: Madelene

klockan är mycket. jag saknar er två syskonen Glas, hoppas vi ses snart!Ta hand om er , kram

2010-05-30 @ 03:18:27
URL: http://sockersott.blogg.se/
Postat av: mamsen

Förstår att det känns tomt efter honom. Livet är sååå orättvist,kramar o sköt om dej Jenny.

2010-05-30 @ 21:46:35

Vill ni ha en vattenballong på er? Nä just de, skriv här då!:

Ditt fina Namn här tack :):
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0