Vår i År(e)

Nej det är sant, det blir inte mycket uppdatering här inte.
Men jag kan kort säga att det bara är bara 1,5 vecka kvar
av vintersäsongen här i Åre.
Jag har 3 dagar kvar på cafeét och sen går resterande dagar till
åkning.
Vi hade besök i helgen, Simon och hans norska tjej. Det var riktigt
skoj och jag tillbringade mina lediga dagar i backen med dom.
Jag har inhandlat en grill, det måste man ju ha fina soliga dagar
o en ny gura att rock´n rolla me.
Det börjar bli sina fläckar i backen nu så det märks tydligt
att det snart är över. Varenda ställe med veranda är fullsatt
under de soliga dagar och det konsumeras en hel del öl i Åre.

Planen sen? Jo vi flyttar till en ny lägenhet här i åre då säsongen
slutar och tänkte egentligen stanna kvar när vi ändå fick en bra deal
på hyran. Men min chef på cafeét erbjöd oss jobb i Grekland där
han tillbringar sommrarna och driver ett vattensport-ställe.
Så vi får se vad som händer.

Det är ju påsk nu också. Har inte sett en enda påskkärring än dock.
Däremot händer det en hel del i helgen. Imorn är det långfredag
och då är liftarna öppna till 20.00 och en av liftarna har till och
med öppet till 24.00, så då ska jag passa på att åka.
Jon olsson-tävlingen drar igång och dom har byggt ett mega-hopp
inne i Åre. Det får man ju inte missa.
Söndag, sista jobbdagen och på kvällen är vi bjudna till en bbq,
så då blir det nog några öl som slinker in.

Jag önskar alla en glad och solig påsk!



Såhär provade vi grilla kycklingen. Låta den ångas i öl.
En hit!



Marie & Simon

Röda parken

Uppe på Åreskutan


Vårat Crib, bor på undervåningen där till höger på bilden.




Säg hej till Jenny
Postat av: Lappkullan

UNDEBART oj så kul med en uppdatering!

Fatta så enormt häftigt om ni skulle dra te Greklandet och busa. Men dig så vet man ju aldrig, haha.

Vilka härliga bilder du har postat, Åre är verkligen jättefint.

Kycklinggrillvarianten såg ju astufft ut, hur länge har man en sån rackare på grillen?

Behöver man inte lägga ner hönan för yta även runtom?



Tänkte på dig vännen och en jättebamsekram på dig!!



P.S Var det en halvnaken Kalleman du bjussade på ;)

2011-04-22 @ 00:00:01
URL: http://minvarld.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men inte kan du säga nej till Grekland?! :D Jag tror ni kommer trivas kanon där : ) Kommer ni hem något snart? Glad påsk på dig Jenny, saknar dig! Kram

2011-04-22 @ 07:29:56
URL: http://johannahed.blogg.se/

Vill ni ha en vattenballong på er? Nä just de, skriv här då!:

Ditt fina Namn här tack :):
Vill du bli ihågkommen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0